ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

8 tips på hur du maxar din monter

5 juni 2019

 

Förra året var 188 partners på plats under Business Arena Stockholm. Ska ditt företag medverka i år och funderar på hur ni ska stå ut i bruset? Följ Markus Fagerlund och Henrik Rocklers 8 tips nedan. 

Markus Fagerlund och Henrik Rockler har tillsammans över 40 års sälj- och marknadsföringserfarenhet och 20 års erfarenhet av fastighetsbranschen. Den 4 juni höll de en inspirationsföreläsning om hur du maxar nyttan med din monter och lounge på Business Arena.

Här kan du ta del av 8 tips till dig som utställare:

  • Sätt upp mål för er medverkan. Vill ni knyta nya kontakter, hitta nya affärsmöjligheter, ha kundmöten eller kompetensutveckla er?
  • Jobba med internkommunikationen. Var tydlig med att förklara varför ni ställer ut och vad er medverkan ska uppnå. Vilka förväntningar finns?
  • Bestäm vilka kunder ni vill träffa innan Business Arena och ta kontakt på plats.
  • Gör en projektplan. Ska ni ha säljmaterial? Vilka ska stå i montern? Engagera och träna dem.
  • Ha ett tydligt budskap. Det är jättebra om det händer något i montern eller loungen men det ska ha en koppling till budskapet.
  • Våga gå utanför montern för att ta kontakt.
  • Avsätt tid i kalendern efteråt för att följa upp dina nya kontakter.
  • Samla teamet efteråt och utvärdera. Nådde ni era mål?

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev