ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Affärsmässigt och strategiskt nätverkande har aldrig varit viktigare

19 maj 2022
Tania Sjöberg tillträdde som Head of Production på Fastighetsnytt i april 2022.

Veckan innan årets första Business Arena anslöt Tania Sjöberg, Fastighetsnytts nya Head of Production. Business Arena fick ett kort samtal med henne om samverkan och förväntningarna på året.

Nu har du varit här i en månad, hur känns det?
– Att gå in som ny på jobbet i ett läge där vi gick ur pandemin och rakt in i ett minst sagt spänt världsläge med alltifrån krig, prepping och Nato-ansökan i vår direkta närhet var kanske inte riktigt vad jag hade sett framför mig när jag skrev på avtalet, så jag får jag väl ändå säga att “utmanande” är ett ord som inte ligger alltför långt bort. För mitt i det hela så ska vi ju leverera våra viktiga mötesplatser – som nu är viktigare än någonsin. Samtidigt är det väldigt roligt och inspirerande att verka inom just Fastighetsnytt, som är en otroligt viktig aktör för hela fastighets- och samhällsutvecklingsbranschen, för att nå i mål med viktiga frågor som berör alla. Samverkansfrågan har alltid legat mig varmt om hjärtat så att få möjligheten att bidra till den i rollen som produktionschef känns ju såklart extra spännande. Med den uppsättning fantastiskt kompetenta medarbetare och kollegor jag har runt mig så ser jag verkligen fram emot detta år! Speciellt som det händer så mycket både inom Fastighetsnytt och i vår omvärld just nu.

Du känner till fastighets- och samhällsbyggnadsbranschen väl, vad har du gjort tidigare?
– Jag kommer närmast från Skanska, där jag haft förmånen att möta tusentals medarbetare inom hela verksamheten då jag levererade olika former av kompetens- och ledarutvecklingsinsatser i nästan 10 år. Dessförinnan kom jag från vd-rollen inom rekryterings- och omställningsbranschen. Betydelsen av att nätverka, lära av och med varandra och se varandra som komplement snarare än konkurrenter har varit en röd tråd i alla år.

Vad ser du mest fram emot i år?
– Först och främst att lära känna såväl teamet som bolaget ännu bättre så klart. Men även att i ett osäkert världsläge leverera mötesplatser med otroligt viktigt och relevant innehåll där vi skapar en plattform för affärsmässigt och strategiskt nätverkande som aldrig varit viktigare än nu. Målgrupperna för Business Arena och Construction Summit är såklart av extra vikt sett ur ett samverkansperspektiv, där min förhoppning är att våra mötesplatser underlättar och bidrar till de stora branschförflyttningar som behöver ske för att de branschgemensamma målen ska uppnås. 

Varför ska man besöka Business Arena 2022? 
– Om du ska satsa på en enda kompetensutvecklande och nätverkande insats under året, så skulle jag verkligen säga att det är här du ska vara. Du får ta del av en extremt hög nivå av omvärldsbevakande seminarier, där du kan vara trygg i att vi lutar oss mot det journalistiskt oberoende perspektivet som kännetecknar mediahuset vi ägs av. Det gör att du verkligen kan vara säker på att lyssna till talare som är handplockade utifrån sin expertis, plus att du får träffa många av de högsta beslutsfattarna inom branschen, vilket gör att du sannolikt kan bocka av flera viktiga möten en och samma dag. Och inte minst – du får möjligheten att knyta nya användbara kontakter som kan underlätta ditt arbete framgent.

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev