ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Varumärke för långsiktig tillväxt

12 april 2018

Varumärke för långsiktig tillväxt

Vad säger Kaunis Irons styrelseordförande, Norrbottens Handelskammares vd och grundaren av Norrbottens största arbetsgivare om det Norrländska varumärkets framtid? 
Välkommen till Business Arena Luleå den 29 maj.

Nordens största mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadssektorn, Business Arena, kommer till Luleå den 29 maj 2018. Business Arena Luleå är en del i satsningen ”Satellit” – kongresser med lokalt fokus på enskilda kommuner, dess fastighetsmarknader och investeringsmöjligheter. Välkommen att ta del av ett heldagsprogram om bostäder, stadsutveckling och infrastruktur. 

Inte bara idrott och skog
Det pratas mycket om varumärke när det ska marknadsföras. När norra Sverige kommer på tal handlar det ofta om framgångsrika idrottsklubbar, gruvdrift, skog och turism. Vad innebär det för den långsiktiga tillväxten? Flyttar någon till Luleå för att laget tagit guld i basket eller till Kiruna för att det finns ett ishotell? Samtidigt vittnar idrottsliga framgångar om en sund grundverksamhet för barn och ungdomar, växande investeringar kring våra naturresurser tyder på en stabil arbetsmarknad. Men hur kan detta paketeras? Hur kan stad och region ytterligare stärka sitt varumärke?

På Business Arena Luleå den 29 maj lyssnar vi till Anders Sundström, tidigare kommunalråd och minister samt styrelseproffs och ordförande i styrelsen för Kaunis Iron, Linda Nilsson, vd för Norrbottens Handelskammare och Tobias Lindfors, koncern vd och huvudägare StudentConsulting och Pite Havsbad Group. Missa inte det! 

Läs mer på i programmet på hemsidan.

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev