Jakten på turisterna fortsätter

9 februari 2017

Norra Sverige har verkligen  stora resurser när det kommer till turism. Speciellt av den hållbara och idag så eftertraktade typen: Skidåkning, vandring, jakt och fiske är bara några exempel.

Vare sig det handlar om vandring längs Kungsleden, jakt, alpina VM-tävlingar eller Vasalopp så står både våra storstadsbor och utländska turister på kö. Möjligheterna finns onekligen där men hur tar vi till vara på dem? Hur kan svensk turistnäring utvecklas? Hur ser vi till att turismen är hållbar och lönsam på samma gång?

I fördjupning GBusiness Arena Umeå tar sig en erfaren panel en djupare titt på möjligheterna. I panelen finns bland andra Erica Mattsson, CEO, Swedish Lapland och Anna Hed, kommunstyrelsens ordförande (C), Mora.

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015