Identitet, puls & dialog – nyckeln till attraktivitet

3 juli 2014

2014-07-03 13.57.11

Mälardalens städer har samma drivkrafter, men har väldigt olika identiteter. Ska man jobba vidare och satsa på attraktiviteten i dessa städer är det viktigt att jobba med identiteten och pulsen. Men innan dess är det viktigt att föra en dialog med medborgarna och för att därefter kunna identifiera vad som är unikt och speciellt med staden.
Mia Wahlström, Tyréns/industridoktorand, KTH om hur man skapar en attraktiv identitet i Mälardalens städer

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015