ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Stockholm måste blicka längre bort

18 september 2013

När den brittiske storstadsexperten Greg Clark inledningstalade på Business Arena på onsdagen gav han Stockholms styrande rådet att blicka längre bort när man söker referenspunkter för att göra staden konkurrenskraftig.

Det är inte Köpenhamn, Oslo och Helingfors som Stockholm ska mäta sig med för att bli en global världsstad i ”mellanvikt” som Greg Clark uttryckte det.

– Det är städer som Amsterdam, Zürich, Boston och Melbourne som konkurrerar om samma position som Stockholm, säger Greg Clark.

Även om Stockholm ligger långt fram när det gäller ICT, utbildning och miljö är det en bit kvar när det gäller global kännedom och delaktighet i globala nätverk.

– Stockholm är huvudstad i Skandinavien, men i länder som Indien, Brasilien och Nigeria är det inte så många som har en uppfattning om vad Skandinavien är.

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev