ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

S vill spela schack

5 juli 2016

När Stig-Björn Ljunggren öppnade andra dagen (5/7) på Business Arena Almedalen med att berätta om dagens parti, Socialdemokraterna, jämförde han dem med Riddaren i Ingemar Bergmans film ”Det sjunde inseglet”. I filmen träffar Riddaren (Max von Sydow) Döden (Bengt Ekerot) på en strand, och Döden öppnar sin kappa för att ta honom med sig. Då frågar Riddaren om Döden vill spela schack, och köper sig ytterligare lite tid…

S är fixerade vid M, Stig-Björn Ljunggren beskriver dem som ”the dynamic duo” i svensk politik. S lägger jämförelsevis lite pengar i reklam på varje röst, 36 kronor enligt Stig-Björn Ljunggrens beräkningsmodell (C toppade med 184 kr i samma beräkning). Tidigare har sjukvård varit primärt för S-väljare, men nu är skolan är på väg att stiga högt på den politiska dagordningen för partiet.

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev