ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

BUSINESS ARENA UMEÅ 2016: Luleå – Placebrander of the Year 2015

19 november 2015

Luleå kommun har vunnit utmärkelsen Plancebrander of the Year 2015 för sin satsning Original Luleå Story, där invånarna agerat ambassadörer för staden och deras egna historier använts som kärnan i marknadsföringen.

Motiveringen lyder enligt följande:

”För ett konsekvent och professionellt sätt att stärka bilden av en plats såväl internt som externt. Med fingertoppskänsla och finess går utveckling och marknadsföring hand i hand. Internationella samarbeten, världskända etableringar och unika reseanledningar ramas in och sprids inifrån och ut på ett äkta sätt. Vinnaren är en förebild för platsmarknadsförare i hela Sverige.”

Priset delades ut av platsmarknadsföringsföretaget Placebrander AB och syftar till att lyfta fram insatser inom platsmarknadsföring.

På Business Arena Umeå den 24 februari får vi höra mer om Luleå i fördjupningen ”Luleå ska växa – hur blir planerna verklighet?”. Mer information kommer i programmet som presenteras om två veckor.

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev