ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Kulturens bild av Norrland – en schablon?

17 februari 2015
Po Tidholm på Business Arena Umeå 2015
Po Tidholm på Business Arena Umeå 2015

”Det som händer i den regionaliserade kulturpolitiken är att det dyker upp förväntningar på vad kulturen kan bidra med. I och med regionaliseringen av kulturen och kulturpolitiken har kulturen blivit ett verktyg mellan kommunen och politiken.  Men många människor känner sig klämda mellan de olika bilderna av sin region, ort eller kommun”

Po Tidholm om äktenskapet mellan Norrland och kultur. Tidholm exemplifierar med den schablonbild som Norrland ofta får genom kulturen som ”gles och befolkad av grottmän”, något han menar att man exempelvis kan se i filmen Jägarna och Norrlands Guld-reklamerna

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev