ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Jakten på turisterna fortsätter

9 februari 2017

Norra Sverige har verkligen  stora resurser när det kommer till turism. Speciellt av den hållbara och idag så eftertraktade typen: Skidåkning, vandring, jakt och fiske är bara några exempel.

Vare sig det handlar om vandring längs Kungsleden, jakt, alpina VM-tävlingar eller Vasalopp så står både våra storstadsbor och utländska turister på kö. Möjligheterna finns onekligen där men hur tar vi till vara på dem? Hur kan svensk turistnäring utvecklas? Hur ser vi till att turismen är hållbar och lönsam på samma gång?

I fördjupning GBusiness Arena Umeå tar sig en erfaren panel en djupare titt på möjligheterna. I panelen finns bland andra Erica Mattsson, CEO, Swedish Lapland och Anna Hed, kommunstyrelsens ordförande (C), Mora.

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev