ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Från äga till göra inom handeln

18 september 2013

 

På ett mycket välbesökt första pass under handelsseminariet på Business Arena berättade HUI:s Fredrik Kolterjahn om en trend inom handeln som innebär att fokus går från att äga något till att göra något. Det kan till exempel innebära att man hyr ett snajdigt regnställ istället för att köpa det när man ska gå i fjällen.

På ungefär samma tema kan man se att intresset för att byta begagnade varor ökar.

– Det är en rysare för handeln, när saker byts utan att det är några pengar inblandade, säger Fredrik Kolterjahn.

Något som har gått från att vara en trend till en integrerad del av fenomenet handel är köpen som görs via nätet.

– E-handeln driver i hög grad detaljhandelns tillväxt idag.

 

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev