ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Finns det ett norrländskt varumärke?

6 februari 2018

Finns det ett norrländskt varumärke? På Business Arena Umeå hör vi en kunnig panel diskutera frågan. Lyssna till Tobias Lindfors (Studentconsulting), Katarina Edvall (Västerbottens Handelskammare), Hans Lindberg (Umeå kommun) och Magnus Wikman (Nodepole).

Närheten till olika råvaror har varit en stark tillgång för norra Sverige och har givit upphov till starka företag. På senare år har vi sett en ny våg av etableringar som även grundar sig i ett passande klimat och tillgång till ren energi. Att internationella företag startas i regionen visar dels att världen blivit mindre i takt med att tekniken utvecklas, dels att det efterfrågas en ny typ av lokalisering. I en tid då en hel del av marknadsföringen handlar om branding, vad är det som attraherar i norra Sverige?

Välkommen till Business Arena Umeå där vi synar det norrländska varumärket under lupp, under den gemensamma inledningen när vi startar heldagskongressen. På scen ser vi:

  • Tobias Lindfors, vd och ägare för Studentconsulting och Pite Havsbad Group
  • Katarina Edvall, ordförande, Västerbottens Handelskammare
  • Hans Lindberg, kommunstyrelsens ordförande, Umeå kommun
  • Magnus Wikman, chief Commercial Officier på Nodepole

Missa inte det den 21/2 klockan 9.45-10.15 på Umeå Folkets Hus!

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev