ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

”Det märks att intresset för norra Sverige är på uppåtgående”

15 januari 2015

Under större delen av 2014 har Business Arenas programgrupp arbetat med research, innehåll och koncept kring evenemanget i Umeå. Om fem veckor är det dags för genomförandet. Business Arenas projektledare Linda Lagerdahl berättar om programarbetet och vad du som är på plats inte bör missa.

Hur har det varit att ta Business Arena till norra Sverige?
Det har varit kul då engagemanget har varit så stort, både från lokala aktörer och aktörer från andra regioner söderöver. Det märks att intresset för norra Sverige är på uppåtgående. Det finns ett driv och en entreprenörskaps- och företagaranda i näringslivet i norr.

Vad kan vi förvänta oss av programmet?
Mycket av fokus kommer givetvis att ligga på den lokala fastighetsmarknaden. Men innehållet präglas också av ett rätt stort utifrånperspektiv och hur andra regioner ser på norra Sveriges fastighetsmarknad.

Kan du ge några tips på vad man inte får missa?
Det är ju roligt att Göran Persson kommer och pratar, speciellt i och med att han har gett sig in i den politiska debatten under den senaste tiden. Om man ska lyfta fram ett intressant exempel vill jag rekommendera fördjupningen ”Praktiska lösningar för ett ökat bostadsbyggande”, där Örnsköldsvik berättar om hur man lyckats få loss ”ödehus” för att minska bostadsbristen i orten Myckelgensjö.

Business Arena Umeå arrangeras den 17 februari på Umeå Folkets Hus. Här kan du se hela programmet för dagen >> 

Linda Lagerdahl

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev