ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Dansk besökare gillar kombinationen av ekonomi och samhälle

11 april 2017

Till Business Arena Malmö kommer en besökare från andra sidan Öresund. Vi bad arkitekten Christina Prip på danska JJW Arkitekter berätta om sin syn på Business Arena Malmö.

Du har varit på Business Arena Malmö två gånger. Är du nöjd med dina besök?
Hos JJW arkitekter är vi i full gång med att etablera oss i Sverige. Varje gång jag har varit med på Business Arena Malmö har jag fått god insikt i vad som händer på andra sidan Öresund. Det kan röra sig om hållbarhetsfrågor, det framtida behovet av bostäder i Skåne eller Malmö stads arkitekturpolitik. Dessutom är Business Arena ett bra ställe för att träffa människor och etablera nya samarbetsrelationer. Exempelvis mötte vi vår svenska samarbetspartner första gången jag var på Business Arena – och faktum är att jag även lärde mig lite om den danska marknaden på Business Arena Malmö!

När det gäller ämnen i seminarier och fördjupningar, vad är det som intresserar dig mest?
Det imponerande med Business Arena är kombinationen av de näringslivsorienterade ämnen och de samhällsorienterade som tas upp. Business Arena är den svenska fastighetsbranschens mötesplats och modet att ta upp ämnen som integration, konst i stadsrummet och digitalisering sida vid sida med ekonomiska fördjupningar om räntenivåer är intressant. Hållbarhet är ett helhetsövergripande ämne som inkluderar ekonomi, miljö och det sociala – och ämnet skildras på ett bra sätt med de tre olika fördjupningarna som kommer i Malmö.

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev