Business Arena inleder ett strategiskt samarbete med Voxo, ett ledande företag inom AI och maskininlärning, för att revolutionera hur innehåll från eventen skapas och sprids. Genom Voxos teknik kan paneldiskussioner och seminarier analyseras i realtid och omvandlas till delbart material – på bara 60 sekunder efter att talarna har lämnat scenen.

Samarbetet gör det möjligt för deltagare att snabbt fånga upp trender, identifiera nyckelinsikter och förlänga värdet av de diskussioner som äger rum på Business Arenas plattform. Med Voxos innovativa teknik och Business Arenas plattform skapas en ny standard för hur innehåll från branschevent analyseras, delas och används.
”Vi är jätteglada över vårt samarbete med Business Arena. Med vår AI-lösning ger vi besökare, talare och partners helt nya insikter och ett mervärde som inte varit möjligt tidigare. Genom att analysera keynotes, paneldebatter och andra programpunkter i realtid förhöjer vi upplevelsen medan eventet pågår. Samtidigt ser vi till att de viktigaste insikterna lever vidare långt efter att sista talaren lämnat scenen.” säger Johan Wadenholt Vrethem, vd på Voxo.
För Business Arena innebär detta samarbete en möjlighet att ytterligare stärka eventen och skapa mervärde för både deltagare och partners.
”Samarbetet med Voxo kommer att förstärka kundupplevelsen, både på plats men även efteråt. Det här är ett viktigt fokus för oss på Business Arena och är en del i vårt arbete att skapa interaktiva möjligheter för alla våra deltagare. Att vara en del i den snabba AI-utvecklingen och koppla det till kundupplevelse ser jag som en stor förmån och något som jag tycker att Business Arena ska driva på framåt, så jag ser fram emot ett spännande och kreativt samarbete med Voxo”, säger Jimmy B Lehtinen, Senior Content & Partnership Manager på Business Arena.