ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Business Arena genomförs både digitalt och fysiskt

7 september 2020

Business Arena Göteborg 5 november och Business Arena Stockholm 8-9 december kommer att genomföras som en kombination av digital och fysisk mötesplats i enlighet med myndigheternas riktlinjer. Programinnehållet kommer att koncentreras och på ett attraktivt sätt anpassas till digitala förhållanden. Det kommer att finnas en digital utställning samt mötes- och diskussionsmöjligheter på plats bland annat i form av kvalitativa rundabordssamtal.

– Som alla vet är 2020 ett mycket speciellt år. Med tanke på osäkerheten avseende covid-19 och myndigheternas möjlighet att ge tydliga besked är ett huvudsakligen digitalt event den bästa lösningen för deltagare och partners till Business Arena Göteborg och Stockholm. Vi kommer att bjuda på ett aktuellt och viktigt innehåll i det svåröverskådliga läge som branschen och Sverige befinner sig i. Många undrar över framtiden och har ett stort behov av kvalificerade bedömningar. Det är även viktigt att kunna mötas fysiskt i den utsträckning det är möjligt, då vi vet att Business Arena är ett viktigt forum för många nya samarbeten och affärer. Med säkerheten i första rummet kommer vi att skapa mötesmöjligheter som är i enlighet med myndigheternas riktlinjer, säger Peter Lingmerth, vd, Fastighetsnytt och Business Arena.

Business Arena Göteborg och Stockholm kommer att sändas via samma digitala plattform som Omstart Sverige och DI Gasellen. Du som har en biljett kommer som vanligt att kunna följa en gemensam inledning och sedan olika parallella seminarier. Den digitala plattformen gör att du kommer att kunna se programinnehåll som du missar i realtid i efterhand istället. En digital partnersutställning finns på plats med chattar och mötesbokning för att skapa goda kontaktmöjligheter. Det kommer även finnas en studio som håller ihop sändningarna med bland annat prisutdelningar, gäster och korta analyser. 

 – Självklart kan inte en digital mötesplats ersätta den fysiska, men vi kommer att göra allt som står i vår makt för att ge deltagare och partners en kvalitativ upplevelse. Fördelen är att det är säkrare för våra kunder och digitala lösningar kan vara effektiva om man nyttjar dem på rätt sätt. Fysiska möten och evenemang är snart här igen, men vi går samtidigt mot en mer digital framtid, och Business Arena har investerat i en plattform som vi tror kommer att ge användarna ett betydande mervärde även i framtiden, säger Peter Lingmerth.

Rundabordssamtalen i Göteborg och Stockholm kommer att organiseras på ett säkert sätt i separata rum så att riktlinjerna kan efterlevas till punkt och pricka. Det kommer att ges möjlighet till diskussioner med kunniga människor i branschen i högaktuella ämnen. I Stockholm kan det, med de restriktioner som aviserats, ges möjligheter till ytterligare deltagare på plats, men självklart i begränsad omfattning och med ett stort fokus på säkerheten.   

Vi förstår att omställningen av Business Arena Göteborg och Stockholm ger upphov till många frågor. Tveka inte att kontakta oss så ska vi ge besked om det som är oklart i nuläget. 

Peter Lingmerth, vd, Fastighetsnytt och Business Arena
+46 (0)70-844 02 77, peter.lingmerth@bonniernews.se

Lina Hann, Head of Sales and Marketing, Fastighetsnytt och Business Arena
+46(0)70-426 05 16, lina.hann@fastighetsnytt.se

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev