Vilka handelslägen vinner kunderna?

16 september 2015

Enligt Emma Hernell, seniorkonsullt och retailspecialist, United Minds, finns det två handelslägen som kommer att vinna kunderna framöver. De som kan uppfylla konsumenternas behov av den enkla, snabba och funktionella shoppingen samt de som är så intressanta att kunderna vill åka dit.

– Detta är ett ställe där det finns möjlighet till att umgås, utveckla kunskap eller ger plats till att uträtta arbetsuppgifter, säger hon.

Haninge kommuns 2:a vice ordförande i kommunstyrelsen, Martina Mossberg, menar att Haninge lyckats knyta samman stadskärnan med handelsplatsen.

– Genom detta kan vi ge konsumenterna möjlighet till flera handelslägen inom ett mindre område.

Therese Quennerstedt

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015