ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

BUSINESS ARENA MALMÖ 2016: Världen kan lära av den svenska modellen

14 april 2016

Är Malmö en stad som kan konkurrera på den internationella spelplanen? Om det pratade en panel på ett av Business Arena Malmös eftermiddagspass

Från vänster: Magnus Thure Nilsson, Rikard Jacobsson, Christer Larsson
Från vänster: Magnus Thure Nilsson, Rikard Jacobsson, Christer Larsson

”Tydligheten i Öresundsregionen försvinner i Greater Copenhagen-namnet i och med att Malmö inte finns med i benämningen. Men funkar begreppet bäst internationellt så ska vi köra på det”

Christer Larsson, stadsbyggnadsdirektör, Malmö stad

”Digitala utvecklingen är kanske den största och första frågan vi har just nu – den går in och påverkar allt i våra samhällen. Jag tror att Malmö och Sverige har de bästa förutsättningarna för den urbana utvecklingen, som resten av världen måste lära sig. Vi har ett försprång i den modell vi använder i Sverige”

Magnus Thure Nilsson, vd, Media Evolution & Media Evolution City

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev