” Tiden är över för att inte vara pionjär”

22 februari 2017


 Erik Wallin, Johnny Högberg och Magnus Thure Nilsson diskuterar digitalisering och entreprenörskap. Foto: Mattias Fröjd.

Magnus Thure Nilsson, vd för Media Evolution, var en av talarna under Business Arena Umeå. Han ser på digitaliseringen med lite annorlunda ögon där teknikutvecklingen inte är det centrala, utan det är hur människor använder sig av den nya tekniken. Han menar att historiskt var 1900-talet skapare av ingenjörer, slutet av 1900-talet drevs av ekonomer då ekonomin blev global, i början av 2000-talet var det marknadsfolket och de som förstod kommunikation som var drivande, en tid då Facebook kom med mera.

– Jag tror att nästa steg är att vi kommer in i någon form av humanistisk tid. Det vill säga att människan och människans beteende är i centrum, inte tekniken. Inte vad tekniken gör utan vad människor väljer att göra med den, säger Magnus Thure Nilsson.

Det gäller också att vara nyskapande och flexibel i sitt sätt att arbeta, menar Magnus Thure Nilsson och refererar en svensk musiker som brukade säga att en smart människa lånar saker men att ett geni snor grejer. Men det kan man bara göra i en tid när man bara kopierar saker.

– Tiden är över för att inte vara pionjär, jag tror att man måste vara det, det är tid för förändring. Man kan inte göra business som man gjorde i går längre, den tiden har peakat, säger Magnus Thure Nilsson.

Mattias Fröjd


Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?ids=http://www.businessarena.nu/tiden-ar-over-for-att-inte-vara-pionjar/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/businessarena15/public_html/wp-content/themes/business/functions.php on line 9267

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/businessarena15/public_html/wp-content/themes/business/functions.php on line 9508

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
Umeå 21/2
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015

Business Arena nyckeltal

Business Arena informationsbrev

Business Arenas informationsbrev skickas ut löpande till dig som är intresserad av att hålla dig uppdaterad om vårt pågående arbete kring evenemangen i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå, Almedalen och London. Det kan exempelvis handla om aktuella talare, programspår och praktisk information inför evenemanget. Genom att prenumerera ser du till att inte missa några viktiga nyheter!