ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

BUSINESS ARENA MALMÖ 2015: The Guardian uppmärksammar Greater Copenhagen-debatten

30 mars 2015

När The Guardian-journalisten David Crouch såg vår agenda för Business Arena Malmö kontaktade han Greg Clark för mer information. Ur samtalet kom artikeln Denmark wants to rebrand part of Sweden as ’Greater Copenhagen’.

I Denmark wants to rebrand part of Sweden as ’Greater Copenhagen’ uppmärksammar The Guardian den pågående varumärkesdebatten mellan Skåne-Köpenhamn. Ska regionen fortsätta som Öresundsregionen, eller ska den bli Greater Copenhagen?

I artikeln intervjuas den internationella storstadsexperten Greg Clark (som personligen kontaktades av The Guardians journalist efter att denne sett Business Arena Malmös program), som menar att problemet med varumärket Öresund är att ingen utanför Skandinavien känner till begreppet. ”It has become clear the region needs a name that is simply not Øresund”. Han menar att ett enat varumärke fortfarande behövs för att nå ut, men att det bör ha referensramar som talar till fler.

I artikeln refererar man även till ett tidigare uttalande från Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunstyrelsens ordförande i Malmö, då hon hävdat att ett sådant varumärke skulle kunna skapa problem på den svenska sidan.

Hur det ligger till och vilka fördelar Malmö kan dra nytta av i och med sin geografiska placering får du möjligheten att höra mer om på Business Arena Malmö den 7 maj, presenterade av Greg Clark själv.

 

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev