ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Tänk på våra barn när vi bygger våra framtida städer

1 juli 2014

2014-07-01 09.11.10

Några utdrag från morgonens seminarium ”Framtidens miljonprogram – hur utformar vi det?”

Moderator Dag Klerfeldt:
”Säger man miljonprogram klickar det till lite negativt. I dag betraktar man miljonprogrammen på två sätt: de som byggdes då och de som behöver repareras och byggas om nu”

Pelle Björklund, vd, Svenska Bostäder:
Lyssna på kunden. Ska man gå in och göra något i miljonprogramsområden och inte lyssnar på kunderna går det katastrofalt fel. Genom aktivt samarbete kan man göra förnyelsearbete som leder till goda resultat. Det går inte utan samarbete och dialog med kunderna”

Monica von Schmalensee, vd, White:
När miljonprogrammen en gång i tiden byggdes fanns en stark investeringsvilja och tro på framtiden. Om vi inte skaffar en investeringsvilja lika kraftfull som på 60-talet, med ett kvalitetsperspektiv, kommer vi att vara i samma sits om 10 år. Vi måste återkomma till en stadsmässig kvalitet och investeringsvilja. Där krävs statliga påtryckningsmedel”

Anna Lönn Lundbäck, regionchef, Hyresgästföreningen västra Sverige:
”Det handlar om människor. Vad önskar vi oss för våra barn? Det behöver vi tänka på när vi bygger våra framtida städer”

 

 

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev