Sverige – en attraktiv marknad internationellt

13 mars 2014

CBRE Group Inc. har undersökt detaljhandelns globala aktivitet och kommit fram till att Sverige hamnar på en tionde plats över de mest attraktiva marknaderna för internationella detaljhandelsföretag. Detta på grund av en stark köpkraft och välskötta statsfinanser (läs mer).

Finns det andra tydliga trender inom svensk och internationell handel? Vad visar de och hur påverkar de handeln generellt?

Som besökare på Business Arena Malmö och Göteborg har du som är intresserad av handel många valmöjligheter vad gäller temat och utbud:

Göteborg
Vad är det som behövs för att Göteborg city ska lyfta?
Handel och staden – lokala förhållanden och generella trender
Generella trender inom handel

Malmö
Analys: Hur påverkar handeln Malmö som stad?
Generella trender inom handel
Nya stora köpcentrum i Skåne – hur påverkas regionens handel?

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015