BUSINESS ARENA UMEÅ 2016: Luleå – Placebrander of the Year 2015

19 november 2015

Luleå kommun har vunnit utmärkelsen Plancebrander of the Year 2015 för sin satsning Original Luleå Story, där invånarna agerat ambassadörer för staden och deras egna historier använts som kärnan i marknadsföringen.

Motiveringen lyder enligt följande:

”För ett konsekvent och professionellt sätt att stärka bilden av en plats såväl internt som externt. Med fingertoppskänsla och finess går utveckling och marknadsföring hand i hand. Internationella samarbeten, världskända etableringar och unika reseanledningar ramas in och sprids inifrån och ut på ett äkta sätt. Vinnaren är en förebild för platsmarknadsförare i hela Sverige.”

Priset delades ut av platsmarknadsföringsföretaget Placebrander AB och syftar till att lyfta fram insatser inom platsmarknadsföring.

På Business Arena Umeå den 24 februari får vi höra mer om Luleå i fördjupningen ”Luleå ska växa – hur blir planerna verklighet?”. Mer information kommer i programmet som presenteras om två veckor.

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015