Länge leve butiken

16 september 2015

Genom att skapa det som webbutikerna inte har, lockar kunder. Detta menar Lee Peterson, Executive Vice President, Brand, Strategy & Design, WD Partners.

– Genom att vara bättre på allt skapar butiken en upplevelse. Istället för att som tidigare åka till en butik för att du måste, kommer kunden nu att åka till butiken för att de vill,  säger Lee Peterson.

Kvalité är ledordet i allt för att få kunderna att besöka butiken men även läget, att det är lätt att handla samt att butiken är ärlig är attraktivt för de som vill handla.

– Att strunta i alla regler. Att bortse från hur det borde vara är en möjlighet att skapa något unikt, vilket kan bli en upplevelse för kunden, säger han.

Therese Quennerstedt

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015