ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Greg Clarks 5 tips på hur Göteborg blir en ”clever second city”

8 april 2014

Something very right and very good is happening in Gothenburg

Greg Clark, brittisk storstadsexpert, talar om identitet och framtid på Business Arena Göteborg och ger en analys av Göteborg. Han avslutar med att ge fem konkreta tips för hur Göteborg ska bli en ”clever second city”:

1. Keep going. Göteborg är på rätt spår.
2. Ledarskap för tillväxt. Strategier för att få folk hit, få folk att stanna.
3. Build business brand.
4. Catalyst for change. Satsa på – och satsa på att marknadsföra – specifika kännetecken för staden, som kultur, sport och dylikt.
5. Sist men inte minst: Jobba på självförtroendet och framtidsoptimismen: berätta för omvärlden varför Göteborg är unikt och varför Göteborg behövs.

Henrik Mortensen från Akademiska hus, Greg Clark & Business Arenas grundare Johan Zetterstedt
Henrik Mortensen från Akademiska hus, Greg Clark & Business Arenas grundare Johan Zetterstedt

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev