Greg Clarks 5 tips på hur Göteborg blir en ”clever second city”

8 april 2014

Something very right and very good is happening in Gothenburg

Greg Clark, brittisk storstadsexpert, talar om identitet och framtid på Business Arena Göteborg och ger en analys av Göteborg. Han avslutar med att ge fem konkreta tips för hur Göteborg ska bli en ”clever second city”:

1. Keep going. Göteborg är på rätt spår.
2. Ledarskap för tillväxt. Strategier för att få folk hit, få folk att stanna.
3. Build business brand.
4. Catalyst for change. Satsa på – och satsa på att marknadsföra – specifika kännetecken för staden, som kultur, sport och dylikt.
5. Sist men inte minst: Jobba på självförtroendet och framtidsoptimismen: berätta för omvärlden varför Göteborg är unikt och varför Göteborg behövs.

Henrik Mortensen från Akademiska hus, Greg Clark & Business Arenas grundare Johan Zetterstedt
Henrik Mortensen från Akademiska hus, Greg Clark & Business Arenas grundare Johan Zetterstedt

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015