ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

E-barometern visar på kraftig tillväxt

4 mars 2014

Formerna för handel har förändrats. Nya stora köpcentrum (ofta utanför stadskärnan) växer fram och e-handeln lockar allt fler kunder. Enligt e-barometern, som publicerades i dag, har e-handeln haft en kraftig tillväxt på 17 procent under 2013 (SvD Näringsliv). Försäljningen tycks i allt större utsträckning ske utanför innerstadens utbud.

Hur påverkar de förändrade förutsättningarna för försäljning staden, stadskärnan och handeln på lång sikt? Det kommer vi att försöka nysta i på Business Arena Malmö och Göteborg. Nedan kommer ett par tips till dig som är intresserad av handel och dess utveckling, effekter och påverkan.

Göteborg
Vad är det som behövs för att Göteborg city ska lyfta?
Handel och staden – lokala förhållanden och generella trender
Generella trender inom handel

Malmö
Analys: Hur påverkar handeln Malmö som stad?
Generella trender inom handel
Nya stora köpcentrum i Skåne – hur påverkas regionens handel?

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev