ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Bli bättre på att sälja in Stockholm

4 juli 2014

Vi diskuterade Stockholms varumärke under fredagsmorgonen. Här följer några utdrag från samtalet:

”Det är medborgarna som bygger varumärket. Vi som offentliga aktörer måste tänka på vad vi kan göra för att möjliggöra utvecklingen.”
Klara Palmberg Broryd, stadsutvecklingsstrateg, Nacka kommun

”Det finns en cv-faktor i en stad. Vilket jobb eller vilken stad du jobbar i signalerar något om personens kraft. Vi för dåliga på att sälja in Stockholm. Det är en förmåga vi måste träna upp.”
Maria Rankka, vd, Stockholms Handelskammare

”Stockholm är långt fram i vissa områden: teknologi, hälsa, säkerhet, hållbarhet, miljö. Det är våra verkligt starka sidor som vi måste bli bättre på att kommunicera.”
Jörgen Sigvardsson, partner, Advisory Services, PwC

2014-07-04 08.07.56

 

Flödet

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt

På väg upp i år?

Testimonials

”Det bästa med Business Arena är att man får inspireras, lära känna massa nya människor och också träffa kompisar från förr.”
- Alexandra Laurén, vd, Bonava
”Ett tillfälle för mycket spontana möten och att mötas mellan fastighetsbolag, politiken och konsulter. ”
- Johanna Hessius, CEO & Head of Advisory Sweden, Newsec
”Det bästa med Business Arena är det personliga mötet, med både befintliga och potentiella kunder. ”
- Christian Fjordskär, försäljningschef, Värderingsdata AB
”Business Arena står för kunskap, nätverk och gemenskap. Med tanke på de stora utmaningarna som samhället i stort står för och branschen i synnerhet, så bör vi hjälpas åt att ta ansvar för samhällsbyggandet.”
- Annika Selin, vd, Forsen

Nyhetsbrev