Bli bättre på att sälja in Stockholm

4 juli 2014

Vi diskuterade Stockholms varumärke under fredagsmorgonen. Här följer några utdrag från samtalet:

”Det är medborgarna som bygger varumärket. Vi som offentliga aktörer måste tänka på vad vi kan göra för att möjliggöra utvecklingen.”
Klara Palmberg Broryd, stadsutvecklingsstrateg, Nacka kommun

”Det finns en cv-faktor i en stad. Vilket jobb eller vilken stad du jobbar i signalerar något om personens kraft. Vi för dåliga på att sälja in Stockholm. Det är en förmåga vi måste träna upp.”
Maria Rankka, vd, Stockholms Handelskammare

”Stockholm är långt fram i vissa områden: teknologi, hälsa, säkerhet, hållbarhet, miljö. Det är våra verkligt starka sidor som vi måste bli bättre på att kommunicera.”
Jörgen Sigvardsson, partner, Advisory Services, PwC

2014-07-04 08.07.56

 

Nyheter från business arena

  • Filtrera flödet Visa:
  • Nyheter
  • Twitter
  • Allt
”Jag vill verkligen rikta ett tack till Fastighetsnytt för ett bra och spännande arrangemang som lockar så många besökare och intressanta talare”
- Helene Hellmark Knutsson, minister för högre utbildning och forskning, Utbildningsdepartementet
”Business Arena är ett otroligt effektivt sätt att träffa dem man behöver träffa. Under två dagar här har man gjort väldigt mycket av det kontaktskapandet man behöver för den vardagliga verksamheten ”
- Annica Carlsson, Equator Stockholm AB
”Business Arena är ett av de bästa tillfällena på året som man får träffa alla människor som jobbar i branschen. Alla är samlade på en och samma plats ”
- Mark Humphreys, Tengbom
”Sverige behöver Business Arena”
- Business Arena Umeå-delegat, 2015