Förra året var 188 partners på plats under Business Arena Stockholm. Ska ditt företag medverka i år och funderar på hur ni ska stå ut i bruset? Följ Markus Fagerlund och Henrik Rocklers 8 tips nedan.
Markus Fagerlund och Henrik Rockler har tillsammans över 40 års sälj- och marknadsföringserfarenhet och 20 års erfarenhet av fastighetsbranschen. Den 4 juni höll de en inspirationsföreläsning om hur du maxar nyttan med din monter och lounge på Business Arena.
Här kan du ta del av 8 tips till dig som utställare:
- Sätt upp mål för er medverkan. Vill ni knyta nya kontakter, hitta nya affärsmöjligheter, ha kundmöten eller kompetensutveckla er?
- Jobba med internkommunikationen. Var tydlig med att förklara varför ni ställer ut och vad er medverkan ska uppnå. Vilka förväntningar finns?
- Bestäm vilka kunder ni vill träffa innan Business Arena och ta kontakt på plats.
- Gör en projektplan. Ska ni ha säljmaterial? Vilka ska stå i montern? Engagera och träna dem.
- Ha ett tydligt budskap. Det är jättebra om det händer något i montern eller loungen men det ska ha en koppling till budskapet.
- Våga gå utanför montern för att ta kontakt.
- Avsätt tid i kalendern efteråt för att följa upp dina nya kontakter.
- Samla teamet efteråt och utvärdera. Nådde ni era mål?